By: Azliza in Luv

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 21-Mar-2008 04:44 Email | Share | Bookmark
~ Rendang Daging Mesia ~

Resepi rendang..
Menu2 nye..
Rendang daging mesia..
Cara2 nye..












Aha.. Lauk raya mai lg... hehhe.. kali ni resepi rendang le pulok.. Resepi ni bukan la ciptaan sendiri, tp ceduk dr majalah je.. Tajuknye.. "Rendang Malaysia". Ikut resepi ni je.. tp kuantiti bhn2 tu, aku ikut suka aje.. nak ikut betul2, leceh le.. agak2 je la.. janji sodap!! heheh

Sj je msk lauk raya ni.. takan nak tunggu raya je br leh mkn menu ni, teruk le.. Alamat, sthn 2 kali je la kalo mcm tu.. heheh.. Dah husband den tu 'ngidam' nak mkn menu ni, maka Jumaat lps, den masak le.. hehehe.. lama x mkn, rs sodap je.. Den suka nasi himpit lwn ngan kari ayam tu je.. ehhe.. Husband lak suka mkn ngan rendang.. Tp kalo rendang, aku suka rendang lemak cili api.. waaa...... tu sedap tu.. X pe, lenkali den wat erk.. ekekekeee..

Pe lg...... layaaaaannnnnnnnn...




Celoteh sana, celoteh sini :-

Quote:
anis => Mu kasi liur itu jgn kluar la.. heheeh
wilda => den yg domam, somi yg ngidam.. waakakaka... Nak sekawah pun den leh kasi.. meh arr..
yatie => nak moghondang, x yah tunggu rayo loorrr... hehhe
dOd => mu nak jemput den tuk wat food potograpi ke? ekekekeeee...
ejard => amik le selipar tu... ada lg tu... huhuhuh..
fakirminds => dah sihat, mesti le mkn.. abis nak korek tenaga mana lak? ekekeke.. (rendang tu den bikin sblm domam le..)
aimah => rendang ni d masak sblm den domam ritu.. heheh.. Sapa x konal WIRDANY tuuu.. OTAI besau tu.. muahahaaaaaa..... Kami 1 dorm la ms sy form 3 dl.. Mana leh lupa dia tu.. hehehe
mamasya => biasa nye ada ke org letak daun limau? Yg sll dgr daun kunyit je.. tp sy hentam je ikut buku tu.. heheh.. tp kalo rendang lemak cili api, mmg buh daun limau ni..
baayah => Sy ni ikut buku je kak... mana senang, polow je la.. hik..hik.. tp sy edit x mo jd besar la kak.. nanti sy guna cr akak ajor tu erk.. heheh
Emy => Jgn le kecur2.. g cr kedai.. x ckp, masak wat sekawah.. hehehe
wawa => ye ke, mana tau lps rs, sakit perut lak kang.. hahahah
fazakha => Salam kenal.. Gambo yg mana 1 ni? Tiap gambo, lain2 software.. ada lak yg sy campur2kan editnye tu.. Blh bg 'link' faza x?
Wa => X raya pun leh msk rendang.. lps gian gitu.. heheh
aida => pulak.. kat ne ada jual? heheh
mrshenri => hehheh... x tau nak kato apo ni..
baayah => dah intai td.. heheeh..
jeff => sy pulun tang macro tu bro.. heheh.. sy suka betul lemang.. payah cr.. kalo ada pun kat highway gombak tu erk.. sy suka yg lembut dan lemak.. lg2 bghn atas dia tu.. mabeles!!
Misliha/Naza => ye ke? blh je kak.. heheh..
K. Wirdany => Ahaks.. sy le ni.. mana lg.. kui3x.. x sangka jumpa lak kat sini erk.. jejak kasih le ni.. huhuhu... Eh, kak ada lg sorang wirdany tau.. ms sy sek rendah dl.. tp x igt dia ada sek rwg gak ke x.. heheh
K.Wirnady => alamak kak, dah kawin ni.. nak x nak, kene gak jd chef.. chef cabuk je ler.. hahahah.. Best erk zmn tu.. gile ke ms tu? muahahahaaaa..
ayu => ye ke? ala ayu, den ni x reti sgt msk.. sket2 leh la.. tp kalo bab2 kek ke, cup kek tu ke.. kantoi le.. kene berguru dl la.. Ye ke? Nanti le sy try.. kene cr ms lapang dl ni.. hehehe
manje => mkn le.. jemput..jemput..
Lina => terangat ke terangkat? kih3x...
azue => La.. musim le kot ni.. jgn lupo mkn ubat ye.... nape lak tekak nak berdarah? Bkn ada kaca pun dlm rendang ni? ekekekeee.. minum air suam byk2 ok..
rosnita => Alhamdulilah.. sihat dah. Ala Ros, cuba je mana2 resepi.. tp kalo ikut sy, sy cr yg mudah2 je.. heheh.. Somi tu asik la suh wat rendang tok perak tu.. sy x reti + malas le.. hahaha.. sbb byk sgt bhn2 nye.. kui3x.. Leh try resepi ringkas den ni.. pastu jgn lupa bgtau den yo.. La.. anak mu pun x sihat erk.. sian dia..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net